Serviceåtagande
Det globala teamet med visum- och passpecialister från CIBT och dess dotterbolag Visumservice gör sitt yttersta för att ge våra klienter och företagskunder den absolut bästa personliga och professionella servicen. Våra specialister är vana vid tajta deadlines och förstår att det kan vara riktigt bråttom vid sista-minuten-resor. Vi arbetar hårt för att fortsätta att vara det företag som ordnar fram visum och pass på det snabbaste, enklaste och säkraste sättet. Vårt mål är att tillhandahålla våra kunder ypperlig service varje gång de använder våra tjänster.
Vi tillhandahåller personlig och professionell service
- Teknik möter reseinnovation
Problem: Ett internationellt flygbolag med rykte om sig att alltid använda den mest moderna tekniken var intresserade av att erbjuda sina passagerare omedelbara beviljanden av australiensiska ETA-visum.
Lösning: CIBT:s teknikergrupp utvecklade ett program som gör att passagerarna sömlöst kan gå från flygbolagets webbplats till en varumärkt portal för att ordna ett ETA-visum i realtid. Passagerarna kan nu beviljas tillstånd för inresa i Australien på fem minuter eller ännu kortare tid. På portalen finns även information om alla resmål som täcks av flygbolagets rutter. Flygbolaget kan nu känna sig säkra på att deras passagerare får den mest uppdaterade versionen av det australiensiska ETA-visumet samt visuminformationen.
- Kreativa visumlösningar
Problem: Ett stort kryssningsrederi höll på att ta ombord passagerare för att inleda en världsomspännande kryssning på 100 dagar. Då upptäckte de att 8 av passagerarna inte hade ansökt om något av alla de visum som krävdes för resan.
Lösning: En visumkonsult från CIBT skickades ut till fartyget, tillsammans med formulären för visumansökningar till alla länder. Efter att ha samlat in alla pass och annan nödvändig dokumentation ordnade CIBT en brådskande handläggningsprocess på ambassaderna i fråga. Vår medarbetare kunde sedan flyga ut till nästa anlöpningshamn och lämna över passen personligen, tillsammans med de nödvändiga visumen, till fartygets purser.
- Personlig service dygnet runt
Problem: En bankdirektör kom tillbaka till USA med ett tidigt morgonflyg och skulle sedan resa till Indien samma kväll. Han hade dock inte det visum som krävdes.
Lösning: CIBT lade upp en plan tillsammans med resenärens sekreterare för att hämta affärsbrevet, inbjudan och fotografier dagen innan. Sedan använde CIBT sin mottagningstjänst för att ta emot resenären nästa morgon när han anlände till flygplatsen klockan 08.00. Resenären skrev under sitt ansökningsformulär och lämnade över sitt pass till visum- och passexperten från CIBT. Därefter skickades dokumentationen med ilfart till ambassaden för handläggning under samma dag. CIBT kunde hämta upp det utfärdade visumet och leverera passet till direktörens kontor innan han åkte till flygplatsen samma kväll.